fredag 28. mai 2010

nå skjer det saker!


Endelig begynner det å ta litt form, men det er enda mye igjen... her har vi fått opp de fantastiske nye/gamle dørene i den nye/gamle veggen - tilbake til original tilstand!




Vi har også malt første lag på råpanelet - og til de som sa det ikke blir pent å male råpanel - sh*X@ up! Det blir fantastisk - er dog litt usikker på fargen - denne skulle være lyse-lysegrå - men ser heller litt lyseblå ut - lyseblå leilighet liksom? jeg vet ikke helt... ellers har også stukkatur, rosett og tak fått solid overhaling!

.. og arbeidene på badet er endelig kommet i gang!



Senket tak med skult elannlegg og opplegg for pendellamper i gang er klart til maling! weheee.

Gleder oss til tiden hvor vi får lekt oss med møbler.. kjøkkenet er forørvig bestilt.. det er fra kvik og blir veldig fint sammen vårt smeg-kupp fra finn.no (bilder kommer)

5 kommentarer:

  1. bildene ble litt mørke da jeg "glemte" blitz... skal se om jeg får tatt noen bedre når de siste strøkene er tørket til kvelden :)

    SvarSlett
  2. Vi har også råpanelen fremme i to rom, ikkno problem =)

    Smeg ja, hehe det var en lang historie. Jo, det blir toll og avgift - og frakt. Men jeg er en liten gnuer så jeg dealet med et italiensk fraktselskap og fikk det til Norge for 1500,- så med toll, moms og frakt ble det totalt 11,000,- Bakdelen var at jeg måtte sette disse pengene inn på en totalt ukjent konto 3 mnd før jeg så kjøleskapet. Det ble nemmelig stående på et lager for å vente på en lastebil som skulle til Norge.

    Den generelle regelen jeg bruker når jeg handler i utlandet er å sjekke ut toll, moms og frakt først så jeg veit hva totalen blir. Ofte finner man at det ikke lønner seg.

    Så moro at du finner inspirasjon i bloggen min :D Lykke til videre!

    SvarSlett
  3. Så spennende å følge med på prosjektet deres! Lykke til og god helg!

    mvh Solrosa

    SvarSlett
  4. Takk Rikke. Vi sjekker finn vær dag og venter på at akkuratt det kremfargede eller stålfargede skal dukke opp på billigsalg, haha, lov å håpe :) frakt og toll kostnader er skummelt, gikk i fella en gang og det ble dyrt...

    SvarSlett
  5. Hei! Hvor har dere fått de nye/gamle doble fløydørene fra? De er fantastiske!

    Var det vanskelig å finne noen som passet akkurat, eller pleier det å være standardmål på dører i leiligheter fra rundt den tidsperioden?

    SvarSlett