fredag 28. januar 2011

Stue - før/etter - bildebonanza!!!!



FØR: Slik så stua ut da vi tok over leiligheten...


Underveis: vi måtte rive veggen som var blitt satt opp for å forstørre stua, ta vekk det senkede taket, restaurere rosetter og stukkatur og sette opp en ny vegg der den skulle ha vært og kjøpe inn gamle doble fyllingsdører...

veggen kommer opp..



NÅ:
...og slik ser det ut i dag!









vi har som dere ser åpnet en gammel døråpning mellom det som nå er kjøkkenet (tidligere soverom) og stua - og selv om vi taper litt veggplass liker jeg lyset og kommunikasjonen det gir gjennom hele leiligheten!



.. Og siden Mannen har kjøpt seg ett nytt bilde fra Dolk, har Pushwagners "Fokus" flyttet inn i gangen...



.. Der har han fått selskap av en liten fugl som har landet på baderomsdøra!



Håper dere synes det er blitt fiiint, vi er hvertfall fornøyde. Kivik sofaen fra Ikea er faktisk blå (hvem skulle trodd vi skulle ha blå sofa??). Jeg syntes imidlertid fargen er mer dus, og faktisk helt nydelig! Vi har kjøpt hvitt trekk dog, så jeg gleder meg til å eksperimentere med hamskifte til våren...

Btw: på den "tomme" veggen ved siden av peisen tenker vi oss bokhyller - hva sier dere? lave moduler, eller høye heldekkende bokhyller, slik som f.eks. hos mitt lille hjem? Eller kanskje bare noen vegghengte hyller som hos shinedesign?

?

PSST: Jeg legger ved et tips jeg har stjålet fra cherry blossoms søte blogg: BoligDrøm har akkuratt nå en giveaway der du kan vinne deilig lunsj for to på supertrivelige kolonihagen - som jo er rett i nabolaget! Hadde passet ypperlig :)

14 kommentarer:

  1. åhhh, så lekkert det har blitt! og gratulerer med fiiin sofa. fargen var jo kjemefin, og den passet jo så bra inn hos dere. me like!!! *drømmeleiligheten*

    SvarSlett
  2. Lekkert! Flott leilighet, og det må være deilig å bli kvitt furukvistene...

    SvarSlett
  3. Herlig!
    Dere er flinke som har sett potensialet.
    Det har jo blitt så fint :)
    hm... jeg ville nok gått for en vegghengt modul-løsning. Tror jeg hadde fått litt klaus av høye heldekkende bokhyller. Men igjen, det spørs jo hvor mye av veggen som blir "erstattet" med bokhylle.

    Uansett kommer det dere bestemmer dere for til å bli fint. Det er jeg sikker på! :)

    SvarSlett
  4. Så utrolig fint dere har fått det! Flinke! :) Ikke lenge siden jeg fant deg her i bloggverden, og er nå fast følger! :) God helg!

    SvarSlett
  5. Wow, så lekkert det er blitt og for en forvandling! Utrolig fint :)

    God helg!

    SvarSlett
  6. Nydelig! Så flinke dere er!

    SvarSlett
  7. Wow, så fint det er blitt! Elsker bildet tatt mot soverommet! Dere har virkelig stått på altså, nydelig er det!
    Hvor er "vedhylla"fra? Den var enkel og veldig fin!

    :) Ann Helen

    SvarSlett
  8. ...Du har herved en stk. ny følger..
    ELSKER det dere har gjort med leiligheten..
    ..Og det soverommet
    *drømme seg bort*

    Ha en finfin kveld

    -Ida Susanne

    SvarSlett
  9. Her er det lagt igjen mye arbeid. Flott å se bilder av før og etter. Det er blitt kjempefint. Jeg har også lagt ut noen bilder fra vårt prosjekt, hvis du har lyst på en titt?

    SvarSlett
  10. Hei!!!

    Er blitt fast leser av bloggen din etter at vi har kjøpt en bygårdsleilighet i Oslo som vi skal pusse opp. Vi tar over i april og gleder oss stort til å begynne å rive, bygge og male (selv om vi ikke skal gjøre fullt så mye som dere). Du gir meg masse inspirasjon!

    Det har blitt SÅÅÅ fint hos dere :)

    Varme klemmer fra Stine

    SvarSlett
  11. Ååå, så fint det ble! Mange element jeg liker svært godt her merker jeg. Pleddet og "vedholderen" likte jeg spesielt godt. Hvor er pleddet fra forresten?

    Klem Lise

    SvarSlett