onsdag 1. september 2010

Soverom



Siden soverommet er det eneste rommet i leiligheten som er så og si ferdig (ikke helt, men nesten)så passer det jo bra at september utfordringa hos NIB er nettopp soverom. Bildene er ikke fantastiske, men her koser vi oss (dvs. katta). Det er doble dører mellom stue og soverommet (som egentlig var spisestue) og der inne skimtes den lånte grønne sofaen som vi håper å snart få byttet ut med noe annet lekkert.






BTW: soverommet er ustylet for annlednignen, men presentert i sin nåværende tilstand. Kunne kanskje rettet på sengeteppet og dandert litt på putene - men det er nå slik det ser ut hjemme hos oss akkuratt nå midt i oppussingskaoset :)Forøvrig var fliselegger (enda en!!) her i dag og begynte på vårt nyannkomne badekar så da ser det ut som om det endelig nærmer seg slutten for baderomsprosjektet - jippi!

OG: smeg er bestilt til kjøkkenet - **** gleder seg ****

OPSOPS: jeg ser jo nå i ettertid at soverommet minner en smule om IFRALAHELLs med de sorte skapene og fuglene og jeg må innrømme at jeg har hentet inspirasjon fra hennes blogg - who can blame me? hun har et flott soverom :)

28 kommentarer:

  1. Oioi! Dette likte jeg. Så deilig og høyt under taket. Og ligge og se rett ut i stuen da gitt! Nei, dette var tøft. Ser ut som en Oslo-bygård-leilighet ;O) (Og det er det jo kanskje også?)

    Lykke til i alle fall!
    Hilsen Liv

    SvarSlett
  2. Likte veldig godt stemningen i bildene... sval og god! Nydelig gulv!
    Lykke til!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  3. Oslo-bygård it is - og vi har "restaurert" og ikke bare pusset opp - gamle dører er kjøpt og satt inn i stede for trekkspilldører fra 70 tallet, det originale gulvet er hentet frem under lag på lag av linoleum og tepper og råpaelet er bragt frem i dagen slik at leiligheten kommer tilbake til sin rett :) vi begynner å bli veldig fornøyde!

    SvarSlett
  4. Wow, kjempefint!!!!! Skikkelig gjennomført og flott!

    Har forresten en venninne som bor i Vibes gate :) Fine leiligheter der. Digger takhøyden!

    Klem fra Stine

    SvarSlett
  5. For et deilig reint innredet soverom! Veldig min smak ;)

    SvarSlett
  6. Så fint det har blitt. Minner veldig om vårt soverom. (bare at deres sikkert er dobbelt så stort) Vi har også panel og mur og har valgt å holde rommet i lyse farger.

    SvarSlett
  7. UTROLIG TØFT!
    Elsker takhøyden, rosetten i taket da *sukk* virkelig virkelig en av mine favoritter så langt jeg har sett♥♥

    LYKKE TIL!
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  8. GLEDER MEG TIL FLERE BILDER.....

    SvarSlett
  9. Nydelig soverom! Minner om et jeg selv bodde på i Oslo for mange år siden. Fikk nesten litt "hjem"lengsel nå...

    Gleder meg til å se flere bilder av leiligheten deres etterhvert. :)

    SvarSlett
  10. Utrolig flott og delikat soverom!! Så svalt og vakkert ♥ Elsker bilde nr 3!

    Lykke til i konkurransen!:)

    SvarSlett
  11. hvor er skapet kjøpt? rålekkert!
    nordstrandsfrua

    SvarSlett
  12. HAHA nordstrandsfrua: skapet er ingenting ringere enn et Ikea skap, til og med på salg nå!Vurderer å male det på nytt med en blankere sortmaling enn den det kommer med :)

    SvarSlett
  13. hva heter det? så slipper jeg å lete... snakk om slapp. fint var det!

    SvarSlett
  14. men salg? hvor mye for? that is the question.

    SvarSlett
  15. 2100 per skap. Jeg har ett på hver side av de doble dørene mot stua. Ett for han. Ett for henne. :)

    SvarSlett
  16. Deilig soverom! Personlig er jeg mest imponert av at bildede er ustylet..! :-) Digger lyspæren i taket, og "smykkestativet".

    SvarSlett
  17. Takk Kikki. Ja, jeg har jo redd opp sengen da, det gjør jeg hver dag (flink ikke sant, haha), men så ser jeg etter at jeg tok bildene at jeg kanskje kunne ha dandert putene litt finere (to av dem har ikke en gang trekk på seg, hoho). Smykkestativet/statuen fikk jeg for en slikk og ingenting på loppis i sverige. Lyspæren er egentlig bare midlertidig, men jeg begynner å like den!

    SvarSlett
  18. Gratulerer! Du fikk DEFINITIVT min stemme. Lykke til i finalen :)

    SvarSlett
  19. For et fantastisk rom, likte alt, deilig takhøyde, fantastiske dører og masse flotte detaljer... Skjønner godt at dere trives i dette rommet..... La meg til for det blir spennende å følge deres vei videre ;)
    klem victoria

    SvarSlett
  20. Nydelig rom. Du har herved fått min stemme.

    SvarSlett
  21. Tusen tuusen takk små og store drømmer og victoria :) Dette var morro og litt av et kompliment for en ny blogger *smil*

    SvarSlett
  22. Avdelingen: takk til deg og *koser meg*. er på jobb nå så blir spennende å se status når jeg kommer hjem i natt :)

    SvarSlett
  23. Fint soverom og fin blogg du har! Gratulerer med finaleplass :) Titter nok innom deg igjen...

    SvarSlett
  24. Nyyyydelig! Jeg hadde flyttet rett inn!
    Du har min stemme, lett :)

    SvarSlett
  25. Superflott soverom! Hvor har du kjøpt de fine fuglene da?

    SvarSlett
  26. maling1000 - på vestkanttorvet. kostet nesten ingen ting ;)

    SvarSlett